Zoals je in mijn vorige blogs hebt kunnen lezen, begeven we ons op het randje van een hoop nieuwe ontwikkelingen. We beginnen te merken dat de huidige traditionele marketing niet meer voldoet, en dat we richting een nieuw soort marketing moeten bewegen: marketing 3.0. Een aantal mensen is voorloper in deze nieuwe gedachtegang. Ik acht het belangrijk dat we dergelijke figuren goed in de gaten houden. De volgende figuren vind ik persoonlijk zeer inspirerend. Wat mij betreft zijn het influencers: voorbeelden voor de toekomst die veel invloed kunnen uitoefenen op een grote achterban.
Sir Ken Robinson:
Een zeer inspirerende spreker die met hart en ziel staat voor meer creativiteit in de maatschappij. Hij benadrukt daarbij het belang van creativiteit in educatie. Hij is een internationaal erkende leidersfiguur in educatie, creativiteit en innovatie.
Meer info?
sirkenrobinson.com
Youtube: why school kills creativity
Philip Kotler:
Deze marketinggoeroe wordt dit jaar 80, maar is nog steeds een centraal figuur in de marketingwereld van nu. Kotler gaat echt mee met zijn tijd. Zijn bekendste boek Marketingmanagement is momenteel als 13e druk nog altijd het meest toonaangevende managementboek van nu. Kotler heeft samen met Hermawan Kartajaya en Iwan Setiawan het concept Marketing 3.0 ontwikkeld.
Meer info?
Danah Zohar:
De schrijfster van een zeer inspirerend boek over hoe spirituele waarden kunnen bijdragen aan succes in het bedrijfsleven. Wat mij betreft is Danah een echte voorloper op het gebied van Marketing 3.0 en de toepassing daarvan. Ook geeft ze veel lectures, seminars en cursussen overal ter wereld.
Meer info?
dzohar.com
Daniël Pink:
Schrijver van een (in mijn ogen) baanbrekend boek op het gebied van neuromarketing. Pink gaat in op het verschil tussen linker en rechterhersenhelft en hoe wij in de huidige maatschappij steeds meer belang hebben bij rechtsbreinig denken. Pink schetst een mooi en hoopvol toekomstbeeld. Ook op zijn website staan erg interessante artikelen.
Meer info?
www.danpink.com
Rob van Tilburg:
Een zelfstandig ondernemer uit Moergestel. Hij is adviseur op het gebied van marketing en spiritualiteit. Hij heeft naast zijn eigen bedrijfje het initiatief genomen tot de Business spiritualiteit Tilburg en het Huis voor Zingeving in Moergestel. Dit zijn beiden interessante en doeltreffende concepten. Ik denk dat hij helemaal gelijk heeft met zijn slogan “Marketing en spiritualiteit.. Een krachtige combinatie!” Rob van Tilburg is een heel goed voorbeeld van een ‘Good practice’ op het gebied van Marketing 3.0.
Meer info?
Natuurlijk zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden van een ‘Bad practice’. Ieder bedrijf dat vastgeroest zit in oude patronen en niet flexibel reageert op de veranderende maatschappij is in mijn ogen al een bad practice. Bedrijven zouden open moeten staan voor de nieuwe mogelijkheden die Marketing 3.0 en bijbehorende ontwikkelingen zoals social media bieden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten